Strona internetowa

Jak twierdzi B. Ratuszniak1 tylko w 2010 roku kwoty wydane na promocję w sieci były o 200 milionów złotych wyższe niż w roku poprzednim. Redaktor portalu interaktywnie.com, prorokował także, iż rok 2011 zamknie się wydatkami na reklamę w Internecie kwotą 2 miliardów złotych. Przewidywania te okazały się bliskie prawdzie, gdyż wydatki te równe były 1,98 mld złotych.2 Wobec tak potężnych kwot powstaje pytanie na co są one przeznaczane? Jakie możliwości otwiera przed przedsiębiorcami Internet w zakresie promocji? Poniższy rozdział poświęcony został opisowi elementów promocji w sieci, jakie powszechnie wykorzystywane są na polskim rynku.  

Strona internetowa Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi promocji przedsiębiorstwa jest strona internetowa. Nie oznacza to jednak, iż każde przedsiębiorstwo takową posiada. Jak bowiem podaje „Rzeczpospolita internetowa 2011” tylko 60,7% polskich firm ma swoją stronę www.3 Próbując zdefiniować, czym ona jest warto przytoczyć słowa S. Collina4, który pisał „Strona internetowa jest salonem wystawienniczym twojej marki i produktów, czynnym 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Można ją wykorzystać w prosty sposób jako katalog zawierający listę produktów wraz ze zdjęciami oraz opisami ich zalet – warto jednak wiedzieć, że możliwości są o wiele większe.” To określenie terminu doskonale oddaje ideę wszystkich pozostałych definicji, jakie podaje literatura przedmiotu. Jako dowód powyższego przytoczyć warto spostrzeżenie J. Wiktora, którego zdaniem strona WWW (strona internetowa) to: „autoprezentacja przedsiębiorstwa i jego oferty w Internecie w postaci hipertekstowej:
- tekstu,
- obrazu,
- grafiki, - dźwięku,
- animacji,
- sekwencji filmowych.
 
 
Blogger Templates