Promocja w wyszukiwarkach cz.2

Algorytm odpowiedzialny jest za szeregowanie witryn znajdujących się w indeksie danej wyszukiwarki na podstawie oceny, która jest połączeniem kilku czynników. Przedsiębiorstwa będące właścicielami wyszukiwarek, nie egzekwują opłat w zamian za wyświetlanie stron w tej jednostce rankingu. Precyzyjna specyfikacja algorytmów rankingujących nie została ujawniona. Nie jest to jednak jednoznaczne z zaprzestaniem prób odszukania najważniejszych elementów, jakie warunkują wysokie rankingi i w następstwie wykorzystania takiej wiedzy. Na co dzień można się zetknąć z wieloma firmami wykwalifikowanymi w kierunku optymalizacji serwisów sieciowych pod kątem wyszukiwarek. Taka usługa często nazywana jest, także pozycjonowaniem witryn w sieci (ang. search engine optimization – SEO). Sporadycznie korzysta się także z pojęcia web positioning. Wpisanie danej frazy do wyszukiwarki skutkuje odnalezieniem przez nią stron powiązanych z przedmiotem zainteresowania użytkownika. Im więcej pracy włożono w daną witrynę, tym bliżej pierwszego miejsca wyników się ona pojawi. Obok takich rezultatów tzw. wyników naturalnych pojawiają jednak także wyniki płatne (ang.)paid listings bądź Dosyć często odznaczają się one napisem „linki sponsorowane”, który przyjmuje się za poprawne polskie tłumaczenie stosowane przez Google angielskiego napisu links w innych wyszukiwarkach można spotkać się z napisem, który używany jest przez Yahoo, czy też napis pojawiający się w wyszukiwarce Microsoftu.
Źródło: mgr Anita Denis
 
 
Blogger Templates