Instrumenty promocji

W literaturze przedmiotu do grupy instrumentów promocji zalicza się przede wszystkim: reklamę – stanowi celową, wolną od przymusu formę komunikacji skierowanej do określonych grup odbiorców za pomocą specjalnych środków komunikacyjnych, w celu wywołania czasowych zmian w ich zachowaniach (zgodnych z intencjami nadawcy reklamy), promocję sprzedaży – stanowiącą pierwotne działania komunikacyjne wspierające sprzedaż własnych działów handlowych oraz działania marketingowe pośredników handlowych uczestniczących w obrocie towarowym, a także wspierające klientów podczas zakupów i użytkowania produktów, sprzedaż osobistą – stanowiąca najstarszy instrument promocyjny, który polega na bezpośrednim kontakcie (dwustronnym przepływie informacji) między pracownikami przedsiębiorstwa a klientem w celu zawarcia transakcji kupna - sprzedaży, public relations – obejmujące planowane kształtowanie wzajemnych relacji między przedsiębiorstwem, a różnymi grupami odniesienia. Od lat 90. XX wieku tradycyjne instrumenty komunikacji marketingowej zostały uzupełnione o nowe instrumenty wykorzystujące media elektroniczne (tzw. nowe media off – line oraz on – line.
Źródło: Anita Denis
 
 
Blogger Templates