Reklama medialna

Reklama medialna sąsiaduje razem z reklamą zewnętrzną przynależy do szczebla reklamy na skalę masową. Zazwyczaj promocja przy pomocy mediów masowych zarządzana jest w formie rozłożonej w czasie kampanii dlatego podejmowanie reklamy w prasie, radiu, telewizji czy Internecie nazywane jest w dalszej części także kampanią reklamową. Celem reklamy jest w zależności od potrzeb zleceniodawcy jest prezentacja, kształtowanie popytu utrzymywanie rynku zbytu danego produktu. Naturalnie, w przypadku działalności biznesowej zwykle mamy do czynienia z reklamowaniem produktów w postaci towarów i usług, rzadziej nakłanianiem do wsparcia idei i postaw. Należy zauważyć, iż rynek reklamy medialnej jest stosunkowo niestabilny świadczy o tym dobitnie choćby spadek nakładów na reklamę pod wpływem kryzysu gospodarczego. Poprzez reklamę medialną rozumieć należy formy zachęcania do zakupu towarów, korzystania z usług, popierania idei i postaw, które rozpowszechniane są jak już wspomniano w mediach masowych: prasie drukowanej, radiu, telewizji oraz Internecie. Jeśli chodzi o reklamę online, w pierwszym półroczu 2009 r. blisko połowa wydatków dotyczyła reklamy graficznej, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia problemu wykorzystania sztuki cyfrowej w działalności promocyjnej przedsiębiorstw. Co więcej, udział reklamy graficznej w wydatkach na reklamę online rośnie w I półroczu 2008 r. stanowiły one 37% Najbardziej ucierpieli z tego powodu wydawcy prasy codziennej i magazynów w połączeniu z postępującym spadkiem czytelnictwa, mniej rynek reklamy telewizyjnej zwykle następuje wzrost oglądalności telewizji w stanach recesji.
 
 
Blogger Templates