Reklama medialna
Reklama medialna sąsiaduje razem z reklamą zewnętrzną przynależy do szczebla reklamy na skalę masową. Zazwyczaj promocja
przy pomocy mediów masowych zarządzana jest w formie rozłożonej w
czasie kampanii dlatego podejmowanie reklamy w prasie, radiu,
telewizji czy Internecie nazywane jest w dalszej części także
kampanią reklamową. Celem reklamy jest w zależności od
potrzeb zleceniodawcy jest prezentacja, kształtowanie popytu
utrzymywanie rynku zbytu danego produktu. Naturalnie, w przypadku
działalności biznesowej zwykle mamy do czynienia z reklamowaniem
produktów w postaci towarów i usług, rzadziej nakłanianiem do
wsparcia idei i postaw. Należy zauważyć, iż rynek reklamy
medialnej jest stosunkowo niestabilny świadczy o tym dobitnie
choćby spadek nakładów na reklamę pod wpływem kryzysu
gospodarczego. Poprzez reklamę medialną rozumieć należy formy
zachęcania do zakupu towarów, korzystania z usług, popierania idei
i postaw, które rozpowszechniane są jak już wspomniano w
mediach masowych: prasie drukowanej, radiu, telewizji oraz
Internecie. Jeśli chodzi o reklamę online, w pierwszym półroczu
2009 r. blisko połowa wydatków dotyczyła reklamy graficznej, co
jest szczególnie istotne z punktu widzenia problemu wykorzystania
sztuki cyfrowej w działalności promocyjnej przedsiębiorstw. Co
więcej, udział reklamy graficznej w wydatkach na reklamę online
rośnie w I półroczu 2008 r. stanowiły one 37% Najbardziej
ucierpieli z tego powodu wydawcy prasy codziennej i magazynów w
połączeniu z postępującym spadkiem czytelnictwa, mniej rynek
reklamy telewizyjnej zwykle następuje wzrost oglądalności
telewizji w stanach recesji.