Promocja w katalogach

Promocja w sieci nie zawsze musi oznaczać indywidualną rywalizację. Doskonałym tego dowodem jest promocja w katalogach. Katalogi te to nic innego jak portale internetowe gromadzące wpisy i reklamy firm z całego kraju, a nawet zagranicy. Podzielone są na branże np. hurtownie, budownictwo, hotele, uczelnie, fryzjerzy, medycyna naturalna, usługi księgowe, itd. Odszukanie w nich informacji ułatwia dodatkowo podział na województwa i miasta. Z perspektywy organizacji katalog taki stwarza możliwości grupowej promocji, a tym samym takich jej form, na jakie dany podmiot we własnym zakresie nie mógłby sobie pozwolić.1 Katalogi oferują korzystanie ze wspólnego: sprawdzonego systemu płatności, wspólnego badania poziomu zadowolenia klienta, wspólnych formularzy, których finansowanie mogłoby przerastać budżet przedsiębiorstwa. W ofercie katalogu adresów internetowych można znaleźć także opcję umożliwiającą korzystanie z bezpiecznego i sprawdzonego systemu płatności za pomocą kart kredytowych, które dają możliwość konsumentom realizacji zakupów bezpośrednio ze strony internetowej przedsiębiorstwa. Ta możliwość posiada jednak wadę w postaci częstych ograniczeń związanych ze stylem i ilością publikowanych witryn WWW. Może, również okazać się, iż koszty związane ze zmianami stron lub miesięczne koszty wiążące się z utrzymaniem witryny są porównywalnie wysokie jak prowizje od transakcji kartami kredytowymi.
Źródło: mgr Anita Konopka
 
 
Blogger Templates