Promocja w wyszukiwarkach cz.1

Kolejnym narzędziem promocji w Internecie jest prowadzenie jej z wykorzystaniem wyszukiwarek. Wyniki pojawiające się w wyszukiwarkach można podzielić na dwie wiodące grupy – budowane w oparciu o algorytm oceniający jakość witryny, a także te które pojawiły się dzięki opłatom, jakie zostały wniesione przez reklamodawcę. Pierwsza grupa nazywana jest organiczną, inaczej naturalną, jej pozycja zależna jest od jakości pracy jaka została włożona w utworzenie serwisu, a następnie zweryfikowanej za pomocą odpowiedniego algorytmu. Druga grupa nazywana jest wynikami płatnymi. Inwestycje przedsiębiorstw na ten cel z roku na rok wzrastają. Fakt ten nie może zadziwiać, gdyż jak wynika z raportu portalu interaktywnie.com „Marketing w Internecie w listopadzie 2010 roku 96,7% wszystkich wejść na strony było wynikiem wyszukiwań w Google. Tylko przez pierwsze sześć miesięcy 2011 roku firmy wydały na marketing w wyszukiwarkach 940 mln złotych. Kwoty te przeznaczane są na istotę marketingu internetowego w wyszukiwarkach serach engine marketing czyli poprawienie dostępności strony dla użytkownika przez powiększenie jego widoczności zarówno w wynikach naturalnych, jak i w płatnych. Tym, co wyróżnia promocje w wyszukiwarkach oraz stanowi ich główną zaletę to nie inwazyjność. Reklamy te są bowiem bezpośrednio powiązane z zapytaniem jakie zostało wpisane do wyszukiwarki, co jednocześnie warunkuje ich wysoką skuteczność. O ile zatem taka reklama może być postrzegana jako podpowiedź, to niekoniecznie formę taką przyjmuje, pośrednio związana z wyszukiwarkami - reklama kontekstowa. Wyniki organiczne, jakie zwraca wyszukiwarka generowane są w oparciu o zastosowany algorytm oceniający jakość witryny, a raczej stopnień jej korelacji z zapytaniem, jakie zostało wpisane przez użytkownika tzw. słowem kluczowym, czy frazą kluczową. Dla takich słów odszukiwane są witryny poruszające pokrewną tematykę.

Źródło: mgr Anita Denis
 
 
Blogger Templates