W przypadku promocji sprzedaży w sieci przykładem może być darmowe udostępnianie swoich przeglądarek przez Netscape Communications Corporation, tym użytkownikom, którzy nie wykorzystują ich do celów komercyjnych. Innym przykładem może być dostęp do pełnowartościowych programów na komputerach osobistych, proponowany bardzo często przez producentów oprogramowania. Dostęp ten jednak jest ograniczony w czasie. W Internecie można, również spotkać się z taką formą promocji sprzedaży, która daje
użytkownikowi możliwość pobrania i zapisania na komputerze fragmentu nowej książki. Taki sposób promocji wybrał współtwórca reengineeringu, M. Hammer, który udostępnił w Internecie dziesiąty rozdział swojej ostatniej książki pt. „Beyond Reengineering”. Natomiast twórcy koncepcji marketingu 1:1 – Peppers i Rogers w połowie stycznia 1999 roku, zastosowali nieco bardziej aktywną formę promocji sprzedaży swojej książki pt. „ The One-to-One Fieldbook”. Rozsyłając do subskrybentów następny numer swojego biuletynu pt. „Inside 1to1”, wydawanego co tydzień Peppers i Rogers dołączali w pakiecie plik, który zawierał spis treści, a także pierwszy rozdział wyżej wspomnianej książki. Promocja sprzedaży internetowej prowadzona jest, także przez różne firmy, które prowadzą różnorakie badania m.in. marketingowe, przejawia się ona oferowaniem darmowych fragmentów raportów na swoich stronach WWW. W sieci popularne są, również darmowe egzemplarze próbne oferowane przez wydawców specjalistycznych biuletynów
w formie elektronicznej tzw. newsletters, które z reguły dostępne są tylko dla tych, którzy wykupili abonament. Co więcej firmy, które zamieszczają swoje reklamy we wspomnianych uprzednio newsletters oferują niekiedy jego subskrybentom swoje produkty po cenach preferencyjnych. Źródło: mgr Anita Denis