Sieciowa promocja sprzedaży cz.1

Sieciowa promocja sprzedaży Kolejnym elementem promocji w sieci jest promocja sprzedaży, zwana także promocją uzupełniająca, dodatkową. Jej istotą jest stosowanie rozmaitych bodźców zachęcających do zakupu towaru poprzez jego uatrakcyjnienie. Jest stosowana najczęściej w ograniczonym czasie, na miejscu sprzedaży. Prowadzone w ramach promocji sprzedaży działania powinny dawać klientom odczucie, że mają do czynienia z wyjątkową okazją. Dlatego też nie powinno się stosować ich stale. Bardzo często promocja uzupełniająca jest powiązana z porami roku i świętami okolicznościowymi (np. Boże Narodzenie, Dzień Dziecka). Działania te mogą być skierowane zarówno do konsumentów, jak i do pośredników handlowych i personelu sprzedającego. W ramach promocji sprzedaży organizuje się wystawy i targi, urządza prezentacje produktów, przeprowadza się przeceny towarów oraz organizuje konkursy dla klientów. Wszystkie te działania można podzielić na promocję handlową i konsumencką, w zależności od tego, do kogo są kierowane.1 Promocja handlowa jest skierowana do pośredników. Mogą to być bezpłatne egzemplarze produktów dla odbiorców hurtowych i detalicznych, konkursy na najlepszą wystawę sklepową, premie z tytułu sprzedaży, rabaty przy dużej wartości dokonywanych zakupów lub przy powtórnym zakupie.2 W przypadku promocji sprzedaży w sieci przykładem może być darmowe udostępnianie swoich przeglądarek przez Netscape Communications Corporation, tym użytkownikom, którzy nie wykorzystują ich do celów komercyjnych. Innym przykładem może być dostęp do pełnowartościowych programów na komputerach osobistych, proponowany bardzo często przez producentów oprogramowania. Dostęp ten jednak jest ograniczony w czasie. W Internecie można, również spotkać się z taką formą promocji sprzedaży, która daje użytkownikowi możliwość pobrania i zapisania na komputerze fragmentu nowej książki.
 
 
Blogger Templates